Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu

Słowo klucz, odmieniane przez wszystkich i wszystkie przypadki to pozycjonowanie. Wydaje się ono doskonałym działaniem marketingowym – zwiększa zainteresowanie stroną, a więc również oferowanymi na niej produktami i rozwiązaniami, pozwala rozreklamować firmę i kosztuje relatywnie niewiele. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

Co się robi w ramach pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron Warszawa to wielopoziomowe działanie, które nie ogranicza się wyłącznie do działania w obszarze samej strony internetowej, ale również daleko poza nią. Wśród zabiegów, które podejmuje się w jego ramach, można wymienić chociażby:

  1. dokładny audyt strony pod kątem słów kluczowych, treści, technologii,
  2. badanie rynku, czyli porównanie z konkurencją – jakie treści pozycjonuje, jaki nacisk stawia na pozycjonowanie,
  3. opracowanie planu działania, który skrupulatnie realizowany pozwoli na poprawę wyników,
  4. poprawę optymalizacji słów kluczowych (SEO),
  5. zadbanie o interesujące i regularnie dodawane treści,
  6. umieszczenie odpowiedniej ilości linków odnoszących się do pozycjonowanej strony – od serwisów partnerskich.

Każdy z tych kroków wymaga doświadczenia i „wyczucia” rynku, ponieważ niewłaściwie podjęte działania mogą na długo zepsuć pozycję strony w wyszukiwarkach. Jeśli jednak wszystko odbywa się zgodnie z planem, to już po kilku lub kilkunastu tygodniach pozycja w Google powinna znacząco się poprawić, a co za tym idzie, również powinniśmy odnotować rosnącą liczbę wejść na stronę.

Jak dobierane są słowa kluczowe?

Zazwyczaj profil naszej działalności czy treści zawarte na stronie można opisać wieloma określeniami. Jednak sprawienie, by po wpisaniu którekolwiek z nich w wyszukiwarkę internautom pojawiła się nasza strona, jest w praktyce niemożliwe – kosztowało by to ogromne pieniądze i byłoby swoistym marnotrawstwem – da się to bowiem zrobić taniej i efektywniej.

Przed podjęciem działań ważne jest zatem dokładne przyjrzenie się możliwym kombinacjom – być może uda znaleźć się frazę kluczową dość często wykorzystywaną i dobrze kojarzącą się z profilem strony, na której będzie mniejsza konkurencja. Skupienie się właśnie na niej pozwoli na obniżenie kosztów skutecznego docierania do zainteresowanych.

Pewnym sposobem na dotarcie do klientów alternatywnymi sposobami jest tzw. długi ogon. Polega to na tym, że po frazie kluczowej dopisuje się dodatkowe określenia, które również mogą być dość chętnie wpisywane. Przykładowo zamiast „blog o pozycjonowaniu” można wpisać „blog o pozycjonowaniu za niewielkie pieniądze”. Z pewnością druga opcja jest rzadziej wybierana, a co za tym idzie łatwiejsza w skutecznym wypozycjonowaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here