Druk etykiet z kodem kreskowym

0
136

Etykietowanie ma negatywny wydźwięk, ale tylko jeśli chodzi o relacje międzyludzkie, w przemyśle to skuteczna strategia marketingowa, która promuje markę i jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych cech każdego produktu. Etykiety są czasem tak charakterystyczne i rozpoznawalne, że nie sposób pomylić ich z żadną inną.

Z papieru i folii

Druk etykiet to przede wszystkim zadanie dla drukarni. W krótkim czasie wyprodukuje dowolną ilość tych małych nalepek w arkuszach lub w rolkach, które na nasz produkt zostaną szybko naniesione za pomocą specjalnego urządzenia czyli etykieciarki. Tak to wygląda w masowej produkcji. Etykiety mogą być papierowe, foliowe oraz z pomocą specjalnej technologii nanoszone bezpośrednio na produkt.

Papierowe są zdecydowanie dużo mniej wytrzymałe od tych foliowych i poleca się je do znakowania produktów, które nie są narażone na mocne światło czy inne czynniki mogące mieć wpływ na ich szybkie uszkodzenie. Druk etykiet z folii samoprzylepnej jest dużo bardziej popularny, ponieważ ich żywotność jest zdecydowanie dłuższa.

Technologia IML i SSL

Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w druku etykiet sprawiło, że pojawiły się inne praktyczne rozwiązania. Etykiety IML to połączenie etykiety wprost z opakowaniem już w procesie jego produkcji za pomocą techniki wtrysku. W ten sposób powstają jednorodne opakowania do całkowitego recyklingu.

Druk etykiet metodą SSL to nic innego jak nalepki termokurczliwe, które po nałożeniu na produkt po wpływem temperatury dopasowują się do opakowania. Wykonane są z reguły z folii polipropylenowej. W recyklingu powinny być oddzielone od opakowania.

Znak rozpoznawczy

Etykieta jest nośnikiem najważniejszych informacji o produkcie. Jego nazwa, logo firmy, skład, wartości odżywcze, informacje o alergenach, waga, pojemność, data produkcji, czas przydatności do spożycia – tych elementów nie może zabraknąć na tym szczególnym znaku marketingowym.

Druk etykiet to również znak szczególny na każdym opakowaniu czyli tak zwany kod kreskowy. Kod kreskowy czy paskowy jest graficzną informacją o produkcie, która polega na kombinacji jasnych i ciemnych pasków występujących naprzemiennie oraz odpowiednik cyfr. Przeznaczony jest dla czytników elektronicznych.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Eticod

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here